Massagetherapie bij Veenen Fysio

logonieuw

Massagetherapie

Ontspan je spieren met massagetherapie

Massage wordt doorgaans vooral in het begin van de behandeling gegeven om de eerste, vaak hoge spanning in spieren rondom het pijngebied af te bouwen. Daarnaast is het een goede methode om de doorbloeding lokaal of in het hele behandelgebied te versterken. Middels zogenaamde "fricties", een soort van puntige massage kunnen veelal lokale pijnpunten worden behandeld. Vaak erg nuttig bij hoofdpijn-klachten en schouderpijn.

De meeste massages die wij geven zijn feitelijk manuele spierrekkingen en zullen vaak niet als bijzonder prettig worden ervaren. De kleine vezels van de spieren worden door deze techniek opgerekt en aangezet tot herstel.

Massage tussenstof

Bij de massage gebruiken we verschillende massage-tussenstoffen en dragen we uit hygiënsch oogpunt vinyl-steriele medische handschoenen. U merkt hier niets van en de behandelkwaliteit is hetzelfde. Afhankelijk van uw huidtype gebruiken we verschillende massage-tussenstoffen (olie of creme) die een uiteenlopend effect hebben. Van hypoallergeen beschermend tot doorbloedings-versterkend. Dit alles in overleg met u en uw reacties op deze stoffen.

Manuele rekkingen

Wanneer spieren en vooral hun aanhechtingen erg vast zitten, kan dit een goede methode om meer ontspanning te krijgen in deze weefsels. Lokaal kan het gaan om hele kleine rekbewegingen van aanhechtings-overgangen. Soms is het nodig, wanneer een beweging ernstig wordt beperkt door de hoge spierspanning om de hele grote rekbeweging te maken. Deze bewegingen worden doorgaans ook in het huis-oefenschema ingebouwd, zodat u ze thuis kunt herhalen en zelf de rekking kan versterken. Dit heeft doorgaans een snel en goed effect. Soms zit de beperking in de gewrichtsruimte en zullen rekkingen zich daar op toeleggen. Ook deze bewegingen worden veelal in een oefenschema voor thuis meegenomen.

Wat heeft u nodig?

U hoeft als patiënt geen voorbereidingen te treffen. Handdoeken ter bescherming van uw kleding zijn in de praktijk aanwezig. Mocht u toch liever een eigen handdoek meebrengen dan is dat uiteraard ook prima.

De praktijk in beeld:

Fysiotherapie B.C. van Veenen