Lasertherapie bij Veenen Fysiotherapie

logonieuw

Lasertherapie voor verschillende soorten pijn

Lasertherapie is een techniek die gebruikt maakt van een diode-laser. Dit laserlicht bevindt zich in het infrarode spectrum, waardoor het voor ons niet zichtbaar is. U kunt dit vergelijken met de lichtbron van uw afstandsbediening van de televisie. De kenmerken van dit licht zijn heel bijzonder, omdat er specifiek gezocht is naar een punt in het lichtspectrum, waarbij de energie-overdracht praktisch niet in water plaatsvindt maar in de vaste stof.

Lasertherapie is zeer effectief

Er is heel veel onderzoek gedaan naar de effecten van lasertherapie en deze is als zeer effectief uit de testen en studies gekomen. U merkt van deze behandeling helemaal niets en de effecten hebben tot meer dan 24 uur hun uitwerking. Het effectueert met name in de celprocessen zelf, die in het behandelgebied vaak op een inefficiënte wijze functioneren. Graag vertel ik u hier meer over tijdens het behandelen.

Waarbij gebruiken wij lasertherapie?

De toepassingen zijn met name bij acute letsels, chronische pijn en gewrichtsklachten (reuma/artrose), aanhoudende slijmbeursontstekingen in bijvoorbeeld de schouder of de knie en tijdens de nabehandeling van een operatiegebied.

Lasertherapie bij Veenen Fysio

De praktijk in beeld: